Rombongan sekolah ke Perak!

Assalamualaikum,

Pada 31 Okt '12, sekolah aq SMK Seri Pagi ada buat lawatan sambil belajar ke Perak kpd pelajar2 Pmr yang berminat. So, hape lagi. mesti la pergi! K, kteorang sepatutnye pergi ke 3 destinasi tapi dsbabkan masa mencemburui ktorang, 2 trip je la..   Kteorang pergi ke Gua Tempurung n museum Perak.
Pagi2 Rabu tu ktorang berkumpul kol 6 pagi n bergerak. Rombongan nie 2 bas n 5 org ckgu. Dalam bas ad yg bawa delicacies, sweater, camera of coz, junk food, laptop pon ade. /gedabak bwa masuk dlm bas\ hehe..  pastu breakfast d R&R Rawang. Teruskan trip ke Perak. Turn up di Gua Tempurung, Perak kol 1030 am.. picturesque view. Sementara Mr Linggm beli tiket. Snap dulu di entrance Gua Tempurung.


Dari kanan: Umairah ( saya ), mai , sharifah , aaina , azlin , nasi , zu , sabrina dan ummi.



okeyh, dapat ticket ktorang beratur n masuk dalm gua. Bila masuk je. Subhanallah, cantiknye... Gua ni dianggarkn berusia 400juta tahun. ada 1200 anak tangga. boleh kurus macam ni. Dulunya org asli menetap di sini dan merupakn tmpat persembunyian komunis. Kat dinding gua tu aq boleh nampak lukisan yg menceritakan kehidupan org asli zaman tu. Panjang gua ni 2km. Aq teramatlah teruja! first time kot. Some of the pic.



Perjalanan dalam gua lebih kurang 2jam. Patah blik, then, beli souvenir, makan nasi ayam n bertolak ke museum kat Pasir Salak pulak. VOOM! da sampai.  Korang tau2 je la, museum mana boleh bawak camera kan. So lenggang kangkung masuk museum tuh. Part yang paling best tgk keris2 zaman dahulu. Mmg menakjubkan. Lebih kurang 45 minit ktorang bertolak ke masjid untuk solat jama' dan tukar pakaian.Jam digital menunjukkan kol 7pm. ='D pergi ke R&R Tanjung Malim untuk makan dan solat jama' maghrib dan isyak kat sana .. \Gedebakgedebuk/ dah kol 845pm n bertolak balik ke Seremban. #Yeah! akhirnye.

Dalam journey , uncle bas bukak citer POCHONG~ seram taw. dak pompuan dalam bas terjerit2 mcm kena histeria termasuklah aq.Sabrina yg duk sebelah aq block pandangan dia from tgk citer tu. comel dia. Kadang2 kelakar jgk tgk diorang ni, mcm2 ragam. hehe..

Drum Roll... !!!! tiba di tol senawang..yey!! dalam hati. Toleh blkng, sume still tido. Time to wake them up.
Sampai sekolah kol 12 pagi. Call mak n home i come. Trip semalam mmg best tapi serius x puas. K,bye <3


No comments:

Post a Comment