Fesyen Colour block.

Assalamualaikum..

Okeyh, hari nie umairah nak tulis tentang colour block. Colour block tu hape? Colour blocking nie kombinasi warna2 yang menyokong antara satu sama lain. Persoalannya, colour block nie sesuai ke untuk semua orang? Pendapat umairah ialah YA asalkan kita yakin dan berani. Ye dok.?


Semak tips berikut ini tentang bagaimana menghasilkan kombinasi cantik dengan trend color block =)
  1. Trend Colour block nie memerlukan keberanian dan kreativitas korang. So, Jangan takut untuk bereksperimen, pilih warna-warna yang mencolok seperti biru, orange, merah dan hijau untuk hasil tampilan yang maksimal.
  2. Pemilihan kombinasi yang tepat menjadi kunci utama kalau korang ingin mengaplikasikan trend nie. Seperti kombinasi antara pink dan ungu, merah dan hitam, orange dengan biru, biru dengan cobalt dengan merah dan lain-lain.
  3. Untuk lihat lebih trendy, korang boleh berpandukan penampilan color block korang dengan hijab atau dress bermotif cute seperti koleksi-koleksi bergo dan busana muslimah.
  4. Jika korang masih belum berani tampil full color, cuba neutralkan warna terang dengan paduan busana berwarna putih seperti kemeja, dress, rok, jeans ataupun kaos .
  5. Sempurnakan penampilan dengan aksesoris, tapi janganlah gunakan aksesoris yang antonym dengan color block. Sebaiknya pilih aksesoris dengan warna yang selaras. =)

Block Knitwear nie nampak cool kan. 

No comments:

Post a Comment